Copywriting
Copywriting – co oznacza i czym jest, kto to jest copywriter i kto nim może być, czy jest to praca dla każdego i dlaczego nie jest to, taki sen prosto z jak z bajki.
Nazwa choć prosta, to jednak mylna. Z dosłownego tłumaczenia, „copywriting” oznacza wprost kopiowanie tekstu, ale czy jednak copywriter tym właśnie się trudni? Otóż nie. Copywriting, to sztuka polegająca, na najprościej rzecz ujmując na pisaniu. Dawniej, copywriter kojarzony był z tworzeniem tekstów reklamowych, jednak copywriter, to osoba na miarę twórcy słowa pisanego.
Choć coraz wielu, określa siebie mianem copywritera, to należy wykluczyć, że osobą tą nie jest: ktoś kto pisze prace magisterskie na zlecenie, bloger, tekściarz, filolog – polonista, ani też osoba pisząca artykuły wzbogacone słowami dla wyszukiwarek.
Copywritera charakteryzuje przede wszystkim lotny umysł, duża kreatywność oraz łatwość przelewania myśli na papier. Copywriter wychodzi poza kanony poprawnej polszczyzny. Jego zadaniem jest pisać tak, aby dotrzeć do odbiorcy, aby odbiorca czytał z zapartym tchem. Spod jego pióra ma wyjść po prostu dobry tekst. Copywriter to taki współczesny twórca literacki świata reklamy, piszący ciekawe artykuły. Jego narzędziem jest słowo, poprzez które nadaje formę pomysłowi.
Copywriting, chociaż wydaje się zajęciem lekkim, łatwym i przyjemnym, to nie do końca takim jest. Większość copywriterów to freelancerzy, czyli nielimitowany czas pracy, sam sobie jesteś szefem, zbijasz fortunę siedząc przed komputerem i to bez wychodzenia z domu. A jednak trzeba zmierzyć się z pokusą „odpuszczania sobie” (przecież ja tu jestem szefem), trzeba brać pod uwagę gorsze dni i niekiedy brak weny, a nielimitowany czas pracy i wolne weekendy mogą stać się tylko pobożnym życzeniem.
Bycie copywriterem, ma więc zarówno plusy, jak i swoje minusy. Ciężką pracą, rzetelnością i zaangażowaniem, nie pomijając kreatywności, można jednak dużo zawojować i zrealizować swój sen na jawie pracując jako copywriter.