Czym jest coaching?
Ostatnio w dziedzinie biznesu pojawił się termin „coaching”. Szybko zdobył on swoją popularność i obecnie mnóstwo ludzi z niego korzysta. To nowoczesna metoda, która pozwala osiągnąć konkretne cele. Najczęściej korzystają z niej biznesmeni, właściciele firm lub zwykli pracownicy. Czym więc właściwie jest taki coaching?
Tłumacząc dosłownie, coaching oznacza po prostu trenowanie. To metoda, z której może korzystać zarówno lider w zespole, jak i podrzędny pracownik. Coaching zwykle odbywa się poprzez kilka sesji. Jedno szkolenie trwa około godziny. Podczas niego dany klient spotyka się ze swoim trenerem, czyli coachem. Na pierwszym spotkaniu rozmówcy ustalają, czym właściwie chcą się zająć. Klient musi określić swoje cele i pragnienia. Dopiero wtedy coach może wyznaczyć tematy następnych zajęć. Każde z nich jest ściśle nastawione na osiągnięcie celów. Celem tym może być na przykład podwyższenie swoich zarobków. To wtedy klient wraz z coachem omawiają, jakie prace gwarantują najlepsze pensje. Bardzo często to właśnie klient ustala, co chce omówić na jednej sesji. Dzięki temu sam może dostosować tematykę szkolenia do własnych potrzeb. Takie sesje bardzo szybko przynoszą pozytywne efekty. Już po kilku zajęciach klient zaczyna zdobywać swoje cele, które później analizuje ze swoim trenerem. Następnie można rozpocząć kolejną sesję, która skupi się na innym pragnieniu.
Jak w każdej dziedzinie, tak i w coachingu wyróżniamy wiele rodzajów szkoleń. Jednym z nich jest przykładowo coaching menedżerski. To on jest skierowany do menedżerów większych przedsiębiorstw oraz mniejszych firm. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jak zarządzać większą grupą osób lub jakie działania pozytywnie wpływają na rozwój firmy. Takie lekcje gwarantują menedżerom mnóstwo, cennych informacji, które później przydają się podczas pracy.