Jak prawidłowo zorganizować imprezę weselną?
Dobra impreza weselna charakteryzuje się przede wszystkim zadowolonymi gośćmi. Na ich poziom zadowolenia zaś, wpływa wiele czynników, nad którymi my, jako organizatorzy mamy stosunkowo duży poziom kontroli. Przede wszystkim to my decydujemy o wyborze lokalu na imprezę weselną. To my go wybieramy i ustalamy termin. My także decydujemy o tym, kto będzie odpowiadać za oprawę muzyczną naszej imprezy weselnej. To zaś, będzie mieć zdecydowany wpływ na poziom zadowolenia większości uczestników imprezy. W końcu na imprezie weselnej chcą oni się bawić i tańczyć tak długo, jak tylko im tchu wystarczy. Poza tym my decydujemy o tym, co będą jeść i kiedy będą jeść. W sumie to cały przebieg imprezy weselnej jest uzależniony dość ściśle od organizatora. Wobec tego też, warto tutaj postarać się tak o wszystko zadbać, aby każdy na długo jeszcze po powrocie do domu wspominał naszą imprezę weselną.
Lokal na imprezę weselną.
Pierwszym krokiem będzie tutaj oczywiście znalezienie odpowiednie lokalu na imprezę weselną. Musi on spełniać pewne wymagania, w zależności od naszych planów. Musimy więc w pierwszej kolejności określić nasze wymagania, a następnie znaleźć lokale, które będą te warunki spełniać. Przede wszystkim chodzi o to, aby był to lokal o odpowiedniej pojemności w stosunku do planowanej przez nas ilości gości weselnych. Warto, aby dysponował on własnym zapleczem kuchennym, choć obecnie, w dobie usług cateringowych, jest to problem nieco mniejszy. Przydatna będzie także możliwość samodzielnego zadbania o wystrój wnętrza na samą już imprezę weselną. Potem wystarczy z wyselekcjonowanych w ten sposób lokali wybrać ten, który zapewni nam najbardziej dogodny termin i możemy dokonać rezerwacji. Opłacamy kaucję i w zasadzie od tej chwili mamy ustalony termin naszego ślubu.
Oprawa muzyczna imprezy weselnej.
Drugim, najważniejszym krokiem w kwestii organizacji imprezy weselnej, będzie zadbanie o prawidłową oprawę muzyczną. Tutaj mamy do wyboru zarówno zespoły weselne, jak i DJ-ów. Szczególnie ta druga opcja zdaje się być bardzo korzystną. Wynika to przede wszystkim z tego, iż dobry DJ z Bielska Białej będzie nas kosztować o wiele mniej niż zespół weselny. W końcu tutaj mamy jednego człowieka zamiast trzech lub czterech. Warto pamiętać, iż dobry DJ ze Śląska będzie także mieć stosunkowo napięty grafik. Tak więc trzeba będzie jak najszybciej podejmować decyzję, aby nikt nie zdążył nam się wcisnąć w termin.
Organizacja pozostałych kwestii.
Skoro będziemy mieć najważniejsze kwestie z głowy, można będzie przystąpić do pozostałych zagadnień. Tych także będzie tutaj stosunkowo sporo. Przede wszystkim trzeba będzie ustalić menu na imprezę weselną. Kuchnia musi wiedzieć, o której porze, jakie posiłki serwować. Ogólnie trzeba będzie przygotować cały plan imprezy z dokładną rozpiską godzinową, co będzie się o danej porze działo. Tę rozpiskę także powinien dostać DJ na wesele, aby mógł stosowanie do wydarzeń na imprezie ustalić muzykę. Z nim też ustalmy ogólny repertuar, oraz utwór na pierwszy taniec. Ustalamy także jakie zabawy będzie miał poprowadzić na naszej imprezie. Jednym słowem jest tutaj trochę spraw do zorganizowania, toteż warto zająć się nimi niezwłocznie, gdyż dzięki temu będziemy mogli potem spać spokojnie.