Przebadaj całą grupę
Aby pozyskać opinię konsumentów nie trzeba badać jednostek indywidualnych, co zajmuje sporo czasu. Można przebadać pod określonym kątem od razu całą grupę i znacznie przyspieszy to proces badań. Pozyskiwanie opinii klientów jest bardzo ważne dla rozwoju rynku w każdej branży, jednak badanie wspomnianej opinii zajmuje zazwyczaj sporo czasu, ponieważ z reguły takie badania prowadzi się na jednostkach, czyli innymi słowy zadaje się konkretne pytania każdej osobie, którą chce się przebadać, której opinię chce się pozyskać. Trzeba więc przyznać, że może to być faktycznie bardzo czasochłonne, gdyż aby wyniki były wiarygodne, aby można było się na nich oprzeć, to nie można przebadać tylko kilku osób. Trzeba od razu wziąć pod uwagę opinię kilkudziesięciu, jak nie nawet kilkuset osób. Jeśli nie zna się odpowiednich sposobów na pozyskiwanie takiej opinii to już samo wyobrażenie o czasie, jaki zajmie całe badanie, może być bardzo zniechęcające. Wiele osób wie już jednak, że badania takie można prowadzić na całych grupach liczących po kilka osób, a wówczas o wiele szybciej można całe badanie przeprowadzić.
Nie marnuj czasu
Słowa wspomniane powyżej można zobrazować na bardzo prostym przykładzie, a mianowicie na zakupach, które przecież każdy z nas bardzo często robi. Zakupy robimy średnio co drugi dzień, a niektórzy robią je nawet codziennie – pytanie jednak jest takie, czy aby na pewno trzeba je robić tak często? Czy aby na pewno trzeba tracić codziennie co najmniej godzinę lub dwie na to, by wybrać do się supermarketu czy nawet do pobliskiego sklepu, by kupić te najpotrzebniejsze produkty i artykuły? Odpowiedź brzmi – niekoniecznie. Można na przykład robić zakupy hurtowo, co jest o wiele lepszym rozwiązaniem, które w dodatku pozwoli nam zaoszczędzić mnóstwo czasu w najbliższych dniach. Można kupić od razu zapas tego, co przecież i tak będzie nam potrzebne, z czego i tak będziemy korzystać, a więc, co za tym idzie, co w kolejnych dniach i tak będziemy musieli zakupić. I na takiej samej zasadzie działają właśnie badania fokusowe, czyli wspomniane badania opinii wśród całej grupy osób, a nie osób pojedynczych. Takie badania fokusowe prowadzi się w odpowiednio przygotowanych salach, pod okiem osoby, która prowadzi całą dyskusję. Tylko w odpowiednich warunkach takie badania fokusowe dadzą wymierne rezultaty, jakich przecież oczekujemy. I choć nie każda firma, nie każde przedsiębiorstwo dysponuje taką salą i odpowiednim sprzętem, to jednak sporym ułatwieniem jest to, że można to wszystko po prostu wynająć. Istnieje jeszcze jedno rozwiązanie – można zlecić badania fokusowe agencjom badawczym, które dysponują wszystkim, co do ich prawidłowego przeprowadzenia jest potrzebne.
Kilka razy szybciej
Decydując się na badania fokusowe przyspieszamy znacznie proces badania rynku. W czasie, w którym normalnie przebadana zostałaby jedna, może dwie osoby, badania fokusowe pozwalają przebadać tych osób kilka, gdyż odbywają się one nawet w ośmioosobowych grupach. W jednej grupie znajdować się mogą osoby całkowicie od siebie różne zarówno jeśli chodzi o płeć, jak i wiek czy status rodzinny. Badania fokusowe zostały wymyślone właśnie po to, by rezultaty takich badań można było uzyskać możliwie najszybciej.